Saturday, 28 November 2009

Ekspidisi Remaja Kental.

salam :)

alhamdulillah, masih lagi dikurniakan nikmat iman, sihat anggota badan dan sebagainya..
salam junjungan buat nabi Muhammada SAW.

hem, tajuk post kelihatan agak macam merpoyorkan je enn..haha.*tak kesah pon..
pada tanggal 23-25 nov haritu telah berlangsungnya ekspidisi remaja kental (XREK) nihh, under KRJ.tempatnye, di Impian Country Resort, Hulu Langat Bt. 14.

saya dikira peserta daerah gombak wakil negeri selangor..seramai 5 lagi angkatan yg lain.salah seorangnye, aliah hasyudeeen.terdapat juga kenalan al amin gombak yang lain, iaitu, aliyyah azmil, asiah, saidah, dan abdullah. tapi, wakil daerah lain2 laa..saya dan 5 peserta lain pergi ke sana bersama dgn dibawa oleh Encik Hamka.

hah, kami tiba agak lewat.namun masih ada juga yg dtg lebih lewat dari kamii..haha, sume muke kesegananlah..pada hari pertama, saya akui bhw sayalah peserta yg paling senyap sekali..haha.firstime dlm hidup, sesenyap macam ape jee..kami dipecahkan kepada kump, dan setiap kump mengikut nama haiwan.then, kami perlu mmbuat gaya sprti haiwan berkenaan.haha.yg plg lawak mgkin kuda laut lahh..lucu je.sy kump kucing, agak mcm ape je.dahla xsuke kucinggg.

dpt jumpa ramai kenalan baru dan lama.kwn lama drpd al amin bangi, senior dulu2, kwn rpt kecik2..hem, then junpa jgak team debat bi hidayah..mmg gamatlaah.!

wah, mmg dahsyat la kem ni.hari pertama shj terdapat aktiviti outdoor..sebelum xtvt bermula, kami diberi taklimat oleh Tok Wan..suare dieeeee,,fuuuhh! tak tahan, kuat betul.beliau ialah pemilik resort tu dan juga ketua jim slgr.kooott.mmg bestla aktivitinye.
antaranye,
1.lepasi tembok besar.(terdapat pserta dri skolah lain yg hmpir terputus lidahnye akibat slh teknik..woo,cuak kan?)
2.bergerak dlm meniarap di bwh pagar besi yg tajam.(Tok Wan kate, bwh lagi.kang aku sepak punggung kau.haha.mcm ape jeee..*not me okayyy.)
3.mnggunakan tali untuk panjat curam yg disaluti lumpur.maklumlah musim hujan kan,mmg licin teramatlah.
4.dlm berkeadaan duduk, kaki ke bawah, bergerak di sebatang pokok kayu besar.heh, berat badan deen..lotihhh..
5.berjalan di atas kayu besa dgn memegang tali.mmg susah, sbb org len pun pegang jugak, jadi tali tu bergerak2.degilll.
6.bergayut pada tali besar ke tali yg lain,(ha, sy mengaku, saya GAGAL.)then, jatuh ke lumpurr.*thanks Tok Wan.errrkkk..hehe
7.satu terowong yg dibuat khas drpd buluh, lepastu terdapat air pancut dari sungai menyimbah badan.hehhh, mmg basah la stu bdnn..dala panjang terowong nyee.sabar jelah..
8.rentasi sungai bersendirian.*okaylah kot.

bila malam mula menjengah, sayamula didekati oleh seorg kawan ni.hem, sy dgn dia sama jee.diam smcm, dan suka buat muka..haha.dia ahli kump saya.actly, dia lah kawan saya.nama dia, Tuan Ahlam Kotubaha.ahlam seorg warganegara Thailand.haha..mmg seronok sgt2 kwn dgn ahlam ni..sgt sporting n bese2 jelahh..die skolah kat perlis, MATRI.

selain itu, aktiviti yg ade juga ialah mmbuat persembahan berkenaan dgn palestin dgn 5 cara.tiap kump dpt berlainan caraa.5 cara tersebut ialah bisu, sinetron, pantomen, kecek klate n ckp nogori.kump sy kene kecek klatee,,dah kali ke2 ape yg sy xsuke sy kene hadapii..takpe2, sabar jelaahh..ahaha.mmg fun lah.

next, ada jugak muhasabah.muhasabah die mcm bukan muhasabah jee.ahaha.Tok Wan yg conduct, mmg abehlaa..suare dieeee..arghh.hehe.salah satu soalannya:

1. siapa yg pernah basuh telekung mak die dgn tgn sendiri???!!*cuba jawap sendirrii,.renung2kanlahh..

then, buat karangan klasik dgn mnggunakan apa2 huruf, tetapi perlu digunakan huruf tersebut bagi permulaan setiap perkataan.*faham tak?
heem..mmg mencabar jugakk..tapi, still okayy.

next, jungle trekking..huu, sy tewas disini.mmg hutan die agak lain dri yg len..nati kite buatlah kat sini utk kem asas thun dpn kee, ape ke..ceyy..balik2 je, tgn kiri dah tak boleh nak lurus.mmg letih la nk bia kene tahan jee.sakit die yg teramat.akhirnya, nigthwalking sy tak perlu tempuhi..hahah.*gelak puas.ceyy, mana adeeeee..

sblm balik tu, sedih jugaklah.sbb ahlam balik awal, dlm pkul 9 lebih..prog tu abeh dlm pkul 2 lebihh.sedih jee,, sgt2la..bukn senang nk jumpe diee.duk thai lagi tuhh..sblm raye haji haritu, die call.haa., sedih jee..

hah, akhirnya sy dapat juga lari drpd kesibukan dan kecelaruan yg melanda.apa lah salahnye kan kita libatkan diri dalam hal2 sprti nih..dapat ramai kawan baru, belajar dunia luar..byk lagi xtvt nye, cuma rasa tak perlu sgtlah kott..hehe.*malas ek?

okaylah, itu shj yg dpt dikongsikan..next post, ialah seperti 'taring-anu-triple ka, ceriterengganu ka, apa kaa..'tunggu jelahh..

maaf atas slh dan silap,
Khalidah Al Husna Kamilen.

11 comments:

mscreator said...

Fuhh, bab hampir terputus lidah taktahan. *cehh :D cerita best cerita best (thumbs up)

nawizharif said...

Xde gambar ke tembok die macm mane?
sampai hampir putus lidah.

Nurina Syazana said...

wow!! sangat menarik!!
bes2!!

khalidah alhusna kamilen said...

huh,, memang best punn..
ehhe.terima kasih lah zilla ehh :)

hem, gamba?
adeh, bila smpai sana je camera automatik hitam.xdpt gambarr..
'keras' la kata kan..
tembok tu mcm bergigi.huuuhh..

yeke nuna??
hahaha :D

semua utk tatapan andaa.

leyajameel said...

eh..khalidah sedp ati ja kelentong org enn?? tmbok brgigi?? amboi2... melebeh ko

khalidah alhusna kamilen said...

hahaha.
bia laa..org takut ckiiitt..
btulla lea,
ats tu kan mcm ade bumper2.haha.
ana xdpt nk terang kann..

nawizharif said...

haha.. kanto menipu..
tipu dosa..

khalidah alhusna kamilen said...

ahha.
mane deeee..
betuulll...
kang parut nta brtmbh kang nawwii..haha

de said...

alaa kenapa tak bgtau aku ketua Kumpulan hahahaha

khalidah alhusna kamilen said...

erkk..
haha.
de, dee..
bwtpe aku nk kecoh psl kauu..
hahaha.

tak sangke kau melepaskan sesuatu kat tmpt aku nihh...

terima kasih daun keladi :)

leyajameel said...

oit klu cmtuh ana pon jd ktua kump gak..gahaha..mencapub di sini yer..hoho