Sunday, 2 August 2009

mampukah saya?

aslmkum w..

segala kesyukuran atas nikmat kurnianya dipanjatkan buat Allah Yang Maha Berkuasa atas segala sesuatu..selawat buat nabi junjungan Nabi Muhammad saw serta keluarganya..

esok, salah satu tarikh penting tahun ni akan bg husna akan tiba,,huhaaaaaaaa..rasa mcm, sekejap sgt masa ni berlari..bukan dah takat berjalan dah..bila esok nak trial nie lah, mcm2 dugaan yang berlaku..memang itulah yang dikatakan HIDUP INI HEBAT!!

ya, husna akuinya..kita merancang, Allah juga merancang..namun, Allah jugalah sebaik2 perancang..huda dan wafda takde kat rumah 2 hari 3 malam g xpdc..wah, memang jeles sesangat dalam hati ni..rase pedih pun ade..yelahkan, tahun lepas tak berpeluang g..tengok mereka packing2 semua..fuwaaa..memg mcm syok je kan?naik gunung, pergi gua..sape xjeles?ecehh..itu satu..satu lagi, abi husna ajak g rombongan sekolah beliau pergi kelantan..ya Robbi..satu2 tangga jatuh..memang nak kena ni..sape yg xnk pergi?ikut??nakkkkkkkkkk...!!

tapi?apakan daya?mana boleh..umi kuarantin husna duduk dirumah..nak g kelantan kutip hutang dri minah..hahaha..nak jalan2, walaupun tak suka negeri kelantan..tapi, bab2 berjalan ni nak g sgt2..hem, takpe2..sabo je..adelah tu hikmahnya..then, semalam umi ajak teman beliau g pc fair pulak..adeh, husna mmg pantang tgk umi keluar g mane2 sorg2..bahaya la katekan..jadi, sbgi anak yg soleh..husna turutkan saja kemahuan beliau..boleh tahan jugak duit meluncur keluar ek bila bershopping nih..hebak..siaplah tukang angkat segala barang2 nye..dala rimas org berpusu2, ramai2, bising2..heh..berapa jam abeh kat situu..

buku, buku, buku husna!!
hahaha..yeah, buku tetap buku..itu pasti! ape kene mengena nya?ceyy.main je.,
jadi tulah kan?sebelum tidur, mulut kena maniskan dulu dgn makan madu..lepas bangun tidur pun, kena maniskan mulut lagi dengan madu..itulah yg abi husna suruh..makan madu ni, biar ingatan kuat sikit..sebagai ank yg taat, insyaAllah..husna turutkan aje,,madu Iran, high in energy..memang sedap..

mampu ke saya menghadapi Trial PMR esok 3ogos-7ogos?dengan persekitaran sekolah yang makin dihimpit bangunan2?piling2 yang membingitkan telinga?tempat duduk periksa yg paling belakang sekali dikelilingi banin2?yg membolehkan mata meliar ke luar melihat kerja2 piling dilakukan oleh kerana duduk sebelah tingkap?yg membolehkan sy melihat pesaing2 yg relax menjawab kertas soalan dgn tenang dgn biji mata kepala sendiri??hayya...
MAMPUKAH SAYA?

sudah cukupkah persediaan sy?
biar sy yg tebak sendiri..

apa2pun, doakan saya serta rakan seumur sy berjaya dgn jayanya..amin2 ya Robbal'alamin..

"jika kau fikirkan kau boleh..
kau hampir boleh melakukan..
jika kau fikirkan kekalahan, kau hampiri kegagalan..
kau apa yang kau fikirkan..
terkandung dalam pemikiran..
jadi, fikirkan bolehh..!!"

doakan saya :)
maafkan segala kesalahan saya..

eh, cincai abeh lagu yg sedap didengar sebenarnya..

4 comments:

Si Pengembara said...

insya allah boleh,
man jadda wajada :)

khalidah alhusna kamilen said...

syukran :)
doakanlah..

Anonymous said...

semoga berjaya husna!
yg penting awk usaha, takkaltu'alallah..

husna boleh!

Anonymous said...

silap, tawakkaltu'alallah.