Friday, 5 June 2009

apa sudah jadi?

aslmkum w..
bismillahirrahmanirrahim..
"Hati ini bukan nilam yang boleh dicanai mengikut rentak atau kehendak.bukan pula anak-anak ombak yang selalu membasahi hujung kaki.bukan juga ruang lepas dan bebas seperti lautan.walaupun tidak begitu lama menjadi manusia tetapi hatiku belum punya kekuatan untuk menakluki ruang seperti itu.sebaliknya ruang dihati kecil ini kerap mengurung pada tingkah."

fuyo2, ape punya permulaan ni?..xpercaya sungguhla.tapi, semua tu benarkan?siapa yang menafikan ni, mungkin xpunya perasaan kot..hati dia boleh dicanai2, best jugak tuhh..motif utama bukan nak sentuh pasal hati sesiapa, baik husna ataupun org lain,..tp, yang penting semuanya berkaitan dgn hati..haha, lebih kurang jela..

tiba-tiba rasa ingatan kembali berputar ke masa lampau..entah kenapa apa sebabnya..mgkin semakin membesar?yelahkan, di kem itu hari asyik tersedu je keje..last2, cg kata nk membesarlah tuu(argh, husna pkir lain!).cg dpt tgkap, bukan besar ape..umur jelaa..haha, cg Rushida mmg memahamilah!:)

teringat kembali, awal2 bulan Januari..husna buat azam thun baru.antaranya:
1-makan pada waktunya shj.
2-jgn mkn junkfood.
3-minum air masak selaluu
4-jgn tidur dalam kelas.
5-kurangkan main.

aih,cukuplah kottt..tulis byk2 karang buat malu jeee..yg 5 ni pun, tak tercaaapaai akalku lagi..haha,.bila stress makan jee, cuti?fuh jgn ckpp..mulut ni akan mengomel mahu umi belikan sumtg yg boleh dikunyahh..

bak kata huda,"kau ni asyik mengunyah je keje!rimas weh!"haha
aku peduli apa..airliur byk sgt kottt, tu nk madang jehh.
mkn junkfood?xdelah setiap hari atau minggu.baru semalam mkn.terlupa pulak bila jauh dr rumah nie..hheeehe.adik punye hasutan sgguh dahsyatlah!minum air masak selalu,?xdpt penuhi lagiii..mmg xsuka air kosg nih, sbb rasa nya kosong.jadi bila masuk hati, jadi tawar(tetiba jeh),tuh sering kene ulser yang gering.tidur dlm kelas??adala 2 kali gituu, jujur nii.tupun masa ada cg la, kalau takde,,opss.!rahsia.kurangkan main, yeah! berjaya!konoooooooooooonn.

dan, plg pahit bulan Jan ni adalah kursus kepimpinan, entah mengapa masih tersejat diingatan hingga mengganggu gugat fikiran kuu.cukuplah skdr ituu.sape2 berkenaan, baik anda diam!haha
-
masuk bulan Februari, yay!smbung bulan Jan.alhamdulillah, stkat ni inilah kenangan yang sungguh masyuuukkk!pergi Pulau Tuba,Langkawi..masa yg digadaikan disitu takkan boleh dicari gantilah..sungguh seronokk.nyaman, aman, damai je rasee..mmg jauh dri kota dan lubuk harta..kenangan merentasi kamar kerbau sungguh mempesonakan..tmpt kerbau2, mmg kering tapi kalau salah langkah mahu sampai dalam lah kaki..selamat selipar anda disitu kngn bersama kerbau.kerbau baik2 belaka..tidur je! mcm siapa???hud*!!!!!!hahaha;)

sebelum sampai P.Tuba kita naik dulu bot laju!kira2 20min gituhh.boleh main dgn air..

kerbau yang baikkkk.kuat tidurrrr.tapi, tu mata ia terbuka lah!takjubnya!

inilah kamar kerbau..tanah die kering, walhal tu trick jehhh.nmpk jee kering.

husna syorkan anda, pergilah ke P.Tuba ni..mmg xrugi apa2.mlm tgk kunang-kunang menari2 tnpa henti, dongak ke langit pasti anda rasakan bintang2 sedang tersenyum indah pd anda..ha, bayangkanlah!

-

bulan Mac pula menampakkan diri, mulalah dengan motivasinya, bengkel..dan, bljr mcm biasalah kott..tp, ada stu m/pljrn ni mmg tgah rancak 4empat kelas f3 belajar..haha.hari lahir wafda juga bulan ni..dannn, apa eh??training debat jela petangggg2..rindu cg Azie!

-

April fooollll! peh, ini Yahudi laknatullah punya kerja bila nk menyesatkan muslimin dan muslimat..malang sgguh pd sesiapa yg terpedaya..bulan April nih jugaklah merupakan satu memori yg xkan dilupakan..iaitu debat!wah, mmg seronoklah bak kata orang bila dah jakun+gayat kannn..apa boleh buat?redho+pasrah jelah ehh..bulan ni jugak, hmpir2 tumbang tapi masih kuat sedikitttlahh..dah mula rasa keheningan peperiksaan yang bakal tiba tak lama lagii..

-
ya, bulan Mei/5 mmg berlaku byk perkara..antaranya, harijadi umi, ulangthun prkhwinan umi&abi, hari guru(buat umi,abi, n guru2), periksa, berpisah dgn teman sebilik..hah, berderet2 peristiwa yg terjadi,,tapi, paling syok bulan ni ialah masa memerah kepala yg dlm dia ada otak masa exam math dan bercuti ketika exam..mmg bestlah!masa ni jugalah, aminah telah menempuh cbrn yg baruu,

bak kata wafda''ustazahlah adik aku nih!"

ha, dlm masa 3hari kami sefamily telah berjalan sejauh yg mgkin..mmg sedih bila berpisah dgn minah! sebb tu, skrg husna rindu dekat dia!betullah, bila makin jauh tu makin dekat dihatii..makin rasa nk jumpa,makin rindu pula..itu hikmah berjauhan..sempat jugalah pergi Masjid Kristal, mmg xdpt dinafikan..mmg cantik!apatah lagi ape, model2 Masjid2 di seluruh dunia..tp, bila tgk balik Masjidil Haram dia buat kecik pulak,xpuas hati la den kan,.then, snap gmba abi n adik2 dpn Masjid Kristal..keluar je kereta, dah berpinar2 je kepala rasanya..pelik?


soalan periksa mmg mencabar! moga dpt yg terbaikkk..amiiiinnn
-
Jun, sekaranglah kan?ade je kan org name Junita ke, Junaidah ke ape ke,,xmustahil(tetiba jeh).
mcm biasa,,cuti semesteri1! waa, ramai yg teruja dgn cuti masing2 nihh.confirm!apetah lagi yg bru telepas reban exam kannn,,relaxla ehh, jgn nk gubra+gelabah lebih2 sgt..berpada-pada sudehhh..

alhamdulillah, cuti saya terisi dgn baik pd mggu pertama ni dgn menyertai Kem Murobbi..fuh, Superr Murobbi!!mmg best, xpenah rasa bosan atau apa..cume lenguh leher,kaki je gituu..makanan?cantik!ayam..mas syarep memahami!petempatan?bravo!sejuk, cool, besaaaa, luas..Masjid yg sgguh besa, seiring dgn pengisian yg telah diberi..bila bunyi bingit yg amat bertandang ke eardrum, hah! sudah pasti kapal terbang sedang melintas di angkasa.mmg seronoklah!
mggu kedua?wallahu'alammm..mgkin tgn akan mula lenguh dgn bermulanya penjajahan kerja kursus..adeh, xtahu nk buat apa dulu..isi dah ada, tinggal apa lagi tahh!

bak kata huda"eii, husna xboleh berdikari!"
memang,,,haha.sume nk menempel dgn org..tp, xdela spnjg mase ehh..agak2la..
tapi, motif sebena husna sebenanya kerana ingin minah dan wafda duduk rumah balik!nak borak, nk bising2, gaduh2, tidur2, makan2 sama-sama..ahh, jauh nya!

bila satu keluarga akan bersama kembali agaknya?

10 comments:

Afham said...

haiya..baru nak citer pasal Taman tamadun islam..
die da citer dulu pulok..

Nur Baitil Atiq :) said...

Salam :)

waa~dia dh flashback hee~:)
bagus..em,bestnyer.keluarga bahagia~
ana fikir ana je yg tertanya2..

"bila satu keluarga akan bersama kembali agaknya?"

rupanya khalidah pon same yer..
ngeee~~
p.Tuba?woot..i'm going there..
next week.insyaAllah ;) hee~

kem murobbi?aisshhh..
sangat la rugi x pergi!
adeehh..

~KhalilahAlhudaKamilen~ said...

yela..
aku jela yg kuat ti**
akulah yg baik hati nasihat ko asyik madang je..
akulah yg baik hati ckp ko xleh berdikari.. haha..

bersyukur weh!

khalidah alhusna kamilen said...

haha, nabil2..
sapa cepat, dia dapatlah ehh.
eh, nta cite jela.nak tahu juga..
ana bukannya masuk pun,
usha2 gituh jee..

habaqla satu kampung!:)

khalidah alhusna kamilen said...

w'slm w :)

haha, yeah,,flashback balikk..
hem, bestkan?keluarga bahagia..

eh, ana pun sama..ana igt ana je tertanya2,
rupenya bai pun samelaa...
heee;)*xpsl2 nie,,..

eeii, die nk g jugak eh??
wahhhh,,ana plak xcited nie!
g la, best sgt!xrugi taw;)

haa,,
nape xg?apelaaa..
best taw!mmg rugi ckitlaa..
xpe2, ade lagi kot natiii..
:)syukrann

khalidah alhusna kamilen said...

alhamdulillahhh(versi khalidah)

akhirnya, si kebau2 ni ngaku jugekk,,
hehe;)

amboi2, kau je ke yg baik wehhh..
haha, aku pun nak!!:)

betul2, besyukur weh;)

*mscreator* said...

Eh, tengah berfikir kenangan pahit apa-lah ye masa kursus kepimpinan? hehehe *thinking* :DDD

salam:p

khalidah alhusna kamilen said...

w'slm w :)

wooooo,,
shhhhhh..
heeee..
jahat eh zillah niii;)

diam2 sudehhh..
eh, tahu ape2 ke??
xkannnn..
*kononnn

heee;)

attartusyi said...

hahhah..
fuwaahhhh!!..
touching lorh bace ini post..
bergenang air mata di kelopak mata.. hahahahah....

gila rindu ko jugk!!! ;D

khalidah alhusna kamilen said...

haaaa... ):
minahhh, jgn la genangkan airmata..sedih akuu..
aku mmg rindu kau n wafda..
adehhh,,bile nk jumpe??
balikla cni cepatttt22..

kau jgn lupe aku k!
ingat, aku slalu sblm tdo dok kenang kau jeehhh..

gila+gila rindu kau!:D