Thursday 13 May 2010

oh saya terima

salam :)

alhamdulillah, hari hari saya tetap berlalu seperti biasa.segala kesyukuran dipanjatkan kepada Allah swt dan salam junjungan besar buat Nabi Muhammad saw dan kerabat baginda.ah, terasa blog ini kadang terisi lah juga walau katanya konon banyak kerja dan sebagainya.walau apa jua alasan pun, sy takkan biarkan blog sy ni dihiasi bendasing.yeah, no way.no no no.

kakak2 sy dah mula kembali ke tempat pengajian.Wafda mlm semalam, dan Aminah ptg td..dan itu amat memilukan sy.
huda: husna, nanti msg minah topup dia.saya : kenapa?
huda: dia dah balik, baki bg umi.jangan lupa!

waaa, masa tu dah mula terdetik.oh no, kerja saya dah bermula.yeah.mula mula.
bah, now saya akan mula bergerak, bertugas seperti biasa..waaa, walaupun agak sedih dan macam2 rasa.tapi, apakan daya sy tetap kena buat juga..no matter whatt.yeahh,.

apa yg saya kena buat??
1-sblm pergi sekolah, pastikan rumah bersih dan kunci rumah betul2.
2-pulang dari rumah, bersihkan rumah sebab adik2 ku sudah membuat 'tugas' merekaa.grr..
3-masuk dapur, bersihkan kemaskan apa yang patut.
4-masak nasi dan lauk utk makan malam.(kalau umi tak masak)
5-tengok luar, wah baju tak berangkat lagi..yes ! memanglah sy yg kena angkatkan>?takkan hantu..
6-asingkan baju adik, abi dan umi, saya dan huda.
7-okay, kita sapu rumah jap.bersihkan meja makan, kerusi dan segala bagai.
8-yaaa, baru kemas bilik sendiri.hem, meja belajar, katil dan almari.
9-okay, siapkan makan malam dan khidmat diri segala.
10-kutip baju adik2 dan masukkan ke dalam mesin basuh*jujur ni, mane pnh sy basuh.
11-belajar buat hw.
12-okay, lihat luar bilik kembali...dan, yes ! bersepah.inilah hasil adik sy yg bertuah ni.'tugas' selesai.done, mereka tdo sy yg tungkus lumus.
13-cari baju adik2 utk mereka pergi sekolah.*kalau tak, ada yg nk mkn mulut esok pagi.haha
14-apalah salahnya kaalau sy tengok tv?heee ;)

dan itulah antara aktiviti yg saya perlu lakukan..hem, sy mesti dan wajib laksanakan kesemua benda ni.memang saya faham, huda nak exam besarkan.sebab itulah sy rasa ini tanggung jawab saya.tahun depan, DIA pulak!!!

kepada Wafda dan Aminah, study elok2 k kat sane..walaupun jauh, kita tetap berhubung k..thanks sgt buat keje umah dlm masa 2bulan bg kami rehat..ahhahahah.apa salahnya kan?adik beradik..aceh ceyh.hem, dan sy minta maaf lah sbb agak 'rajin' dlm masa 2bulan tuu..haha.saja lepas gian duk relax enn.mane penah2 nk dpt.hehe.


(Noor Aminah, Husna sayangg kamu ! )

(Maryam Wafda, cayalah kak.! I love you ! )

*terima kasih banyak2 kepada kakak2 saya.tak dapek den balas,aceh.now, kau orang belajar elok2 k..banggakan umi dan abi.jd contoh kepada kami.we LOVE you !

untuk kakak dari adik,
Khalidah Alhusna Kamilen :)

2 comments:

Anonymous said...

suri rumah yg berjasa... ;)

-bk

khalidah alhusna kamilen said...

huha.banyaklah eeenn.