Friday 2 April 2010

bunga tahi ayam.jangan biar saya mulakan bibit benci.

salam.

alhamdulillah, masuk bulan baru.terdapat jugaklah post baru kan.salam dan selawat buat junjungan Nabi Muhammad saw dan sahabat2 baginda.terima kasih atas kurniaan Ilahi yg tak terperi ini.

"jangan ingat bunga tahi ayam boleh berubah terus menjadi bunga kasturi.."

ya, ini mmg kata2 saya dari hati.saya betul2 tak faham, kenapa orang boleh terus ingat macamtu.
kalau anda tak faham, mungkin salah anda sendiri..cuba selami dan fahaami.tak susah, mudah sahaja.

saya kira, semua orang sama.jangan bersikap membabi butaa.tolonglaaahh....

jangan ingat anda tu ma'sum.tolong JANGAN GELOJOH.jangan ingat cara anda BENAR.
kalau rasa tak tahan sangat,, baik.DOAKAN SAJA.jangan bertindak MELULU seperti orang KURANG PANDAI.nampak wara', tapi jelas cara anda sangat TIDAK RASIONAL.jangan ingat anda seorang yang sangat PAKAR.paling penting, lihat generasi ANDA.

maaf, mungkin terlalu melepas disini.kalau rasa nak bersua muka, saya pun taknak.tak lalu.kalau nak bagi surat, oh maaflah.tangan saya tak larat.kalau nak mesej, oh tidak.saya tidak mahu keluarkan kredit utk anda.

memang minggu ni, minggu bermain EMOSI orang kata.alah, saya peduli apa.perasaan satu ANUGERAH.kita perlu HARGAINYA.saya rasa, saya mmg berhak untuk emosi.tapi, saya masih dapat kawal.takda pulak saya nak SEBAR2KAN cerita pada orang lain.takda pula saya nak HENTAK2 meja, TENDANG2 pintu.takda pun ! kan.

"kau jangan jadi BODOH, orang buat kau, kau nak hukum diri sendiri buat apa? "

ini ungkapan dari ahli yg tersayang.saya terima.tapi, tak pernah pulak saya rasa saya menghukum diri saya sendiri.apa2pun, terima kasih.saya sangat hargainyaa..dia selalu disamping saya.

baru saya tahu betapa "busuknya" saalah satu sistem tu.SERIUS.

apa yang saya dapati ialah :
1-anda 'org sendiri' berjaya tikam belakang 'orang sendiri'. BAGUS..*pencapaian yg luar biasa.
(kalau orang tahu siapa anda, pasti mereka tikam anda sepuas2nya.)

2-anda GUNTING DALAM LIPATAN.tak pernah sokong 'orang sendiri' malah, berusaha untuk menjatuhkan. SYABAS..*banyak potensi anda.

3-anda MUSUH DALAM SELIMUT.siap sedialah untuk anda menjatuhkan sistem anda sendiri. TAHNIAH..*tak lama lagi.

sebelum habis, jangan biar saya mulakan bibit2 benci dalam hati saya.sbb saya TAKNAK pun.tapi, cara 'anda-anda' ini membuatkan saya rasa sistem itu 'busuk' dan hilang hormat.
biarlah orang nak HENTAM saya dua orang terus.BAIK, silakan.

saya minta maaf jika perkataan2 yang saya gunakan salah tatabahasa dan tempatnya.saya tak bermaksud macamtu.saya nak cakap bahasa mudah.

sekian sahaja,
Khalidah Alhusna Kamilen.

5 comments:

Anonymous said...

kalau aku lah yang jadi penulis en3 ni... nak tau ape kawan2 aku akan ckp?

"ala kapak... kecoh a, br sikit dh emo... tacing lebih a kau, benda ni pn nk tulis kt dlm blog ke? wakakakkaa..."

tu lah dia... :)

bagi aku, senang je... tak pyh susah2 pikir... buat tak tau je, anggap tak pernah berlaku... pastu rilek2 je... aku pernah kena lg hebat dr yg ni tau... -.-'

kalau nk settle sngt, jmpe je, pastu kasi bahan cukup2, dah puas br senyap... biase a, al-amin, sape tak kenal??? gunting dalam lipatan tu 'kecik' je beb...

penyakit melayu, dendam dan hasad dengki yang tak sudah-sudah... bahaya beb!

orang yang sabar sentiasa menang, orang yang sabar adalah yang paling kuat... :)

'bradokapak'

Abareeeeef :) said...

heh dah biasa dengar perkataan perkataan tu bagi orang yang sedang beremosi , namun bagus lah luahkan di mana anda rasa untukk luahan yang terbaik samada di blog atau di mana mana .
una, sesungguhnya orang bersama orang yang sabar :) okey ? hah tenang tenang sahaja insya Allah, Allah akan tolong anda .

Nuna said...

UNA,, CEHHH khalidah,, btul kte2 diorang ni,, even x cte pun kat ana,, tp,, ingt,, ana akn slalu ad dkat dgn nt ok?? be strong,,, leave it to ALLAH,,, Pasti ad balasan yg stimpal ap yg dia buat dkat nt,,,

khalidah alhusna kamilen said...

brado-mungkin lelaki mmg begitu sikapnye kan.suke buat peduli..tp, org prmpn lain ckit.lebih emosi, perasaan yg mndalam.
takpelah, mgkin boleh diubah kan.thanks ayat last.

arif-heh, yelah.nape una2 plak ni.sedap2 jeee.huuuu.terima kasih arif.

nurina-thanks kawan, ana terharu sgt ni.smoga Allaj memberkati nti :)

Anonymous said...

"Sebenarnya hanya dirimu sendirilah yang memandang baik urusan yang buruk itu; maka bersabar itulah yang terbaik. Dan ALLAH jualah harus dipohon pertolongan bagi menungkai cerita kamu..(12 : 18)