Saturday, 6 March 2010

berdosanya saya.

salam.

bismillahirrahmanirrahim.

alhamdulillah, syukur diatas nikmat hidup.walaupun baru saja pulih, tapi diri ini masih terasa asing dengan dunia.rasa sudah lama tidak bersua dengan dunia.ah, seolah-olah saya berada di alam yang lain ketika sakit.saya tak bangun lama.berharihari.kenapa tak selamanya?ya, saya faham itu semua ujian.ujian.dugaan.cabaran.

tapi untuk apa??!

melemahkan saya?
membuat saya hilang arah tuju?
atau..
menguatkan saya?
membangkitkan sayaaa?

arrhh..apa semua ni?
bila akan berakhir??

saya dah penat.penat.penat sangat tanggung semua ni..ya, sangat penat.memang saya sedang mengeluh.ltulah, berdosanya saya.
anda tak rasa apa yang saya rasa.dan anda tak mungkin rasa apa yang saya rasa.!
inikan pula fahami apa yg sedang saya alami.
tolonglah, jangan menipu.tipu.

saya kosong.hilang semua.
macam mana saya nak mula?
saya dah serik.serik.!berdosanya saya.

sekali lagi saya menjadi orang yang tak tahu apa-apa.inilah realiti.inilah sebenarnya sayaa.
aahh, saya kena dan terpaksa mula dari bawah.
ya Allah...
bantu saya.
memang saya hampir putus asa.tapi saya taknak hilang rahmatNya.Allah, berdosanya saya.

saya memang dah tak larat, takde daya nak mula kan semula.
saya penat,serik.
apa saya belajar, sekali gus hilang semuaa.macam mana?apa boleh saya buat?ingat saya ingin semua ni terjadi?langsung takk..!taknak!

sedang semua asyik dengan apa yang baru dipelajari, saya baru mula boleh ingat apa itu tambah tolak darab bahagi dan apa sajalah yang asas.
ingat apa??
mudah ke?

memang saya cemburu, tapi apa boleh saya buat?hah.ujian dah tiba.nak je gagalkan semua subjek.ya, mungkin memang akan gagal.biarlah.siapa peduli.
saya terasa bebal.Allaahh..berdosanya saya.

terserahlah apa yang orang mahu katakan.memang banyak yg perlu dikatakan.kan?yaa, anda semua ada kehidupan yang lebih baik dari saya.syukurlah.syukurlahhh..jagalah.nikmatilah.

sungguh, kadang terasa biarlah diri ini pergi agar tidak menyusahkan sesiapa.sebab semua orang pun dah putus asa dengan saya.kan?ahh, anda sama sekali tidak akan mengerti.
berdosanya saya meminta begitu.berdosa.

saya telah membuatkan umi abi saya terkejut ketika melihat saya sedang tidur dengan bertelekung semalaman.menjerit umi abi saya kerana sangkakan saya sudah meninggal.Allah..berdosanya saya.memang saya selesa sangat pakai benda tu, dan pada waktu malam tu memang terasa sejuk.

tolong...
saya perlu mula balik.tapi saya dah hilang akal.buntu.saya tak tahu nak mula macam mana.dari mana.apa yang saya tahu, menangis dan tangisi apa yang terjadi, apa yang saya lalui.
Allahh,.berdosanya saya.

berdosanya saya ya Allah..

memang saya lemah.lemah.tapi, kalau anda rasa barulah anda tahu macam mana.

diam,
khalidah alhusna.

4 comments:

Norashikin Tajuddin said...

agak konpius ape mslh nt..erm

1. solat taubat
2. dekatkan diri dgn ALLAH..ape yg brlaku sume ade hikmah..Allah x kan bg ujian kpd org yg x mampu menerimanya..terasa diri brsyukur sbb masih d beri peluang memperbaikin diri.

3. study?..masih beruntung sbb ade rmi kawan2 yg boleh bantu..erm bgtaw cg kalu HUDA x nk bantu..ngee..

4. mmgu dpn aminah balik..luahkan ape yg trbuku di hati dgn dia..best weh ckp dgn dia..lagi2 bab2 agama..

doa..doa..doa..itu senjata umat islam..chaiyok

nlia said...

sabar kayD . ujian menguatkan seorang hamba . ujian mendekatkan kita lagi kpdNya :) Allah takkan bagi ujian tu kalau kita takkan mampu menghadapinya xD

Anonymous said...

salam... mungkin sedikit pengubat hati wat nt..

Dalam derita ada bahagia
Dalam gembira mungkin terselit duka
Tak siapa tahu
Tak siapa pinta ujian bertamu

Bibir mudah mengucap sabar
Tapi hatilah yang remuk menderita
Insan memandang
Mempunyai berbagai tafsiran

Segala takdir
Terimalah dengan hati yang terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya

c/o
Harus ada rasa bersyukur
Di setiap kali ujian menjelma
Itu jelasnya membuktikan
Allah mengasihimu setiap masa
Diuji tahap keimanan
Sedangkan ramai terbiar dilalaikan
Hanya yang terpilih sahaja
Antara berjuta mendapat rahmatNya

Allah rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi

c/o

Segala takdir
Terimalah dengan hati yang terbuka
Walau terseksa ada hikmahnya

repeat c/o 2x

Allah rindu mendengarkan
Rintihanmu berpanjangan
Bersyukurlah dan tabahlah menghadapi
Segala ujian diberi
Maka bersyukurlah selalu

(nasyid: rahmat ujian)
(oleh: MESTICA)

jgjgn malu nk mntk ngan ALLAH sbb ALLAH suka org yg mntk byk2 dgn-NYA.... wslm

Nurina Syazana said...

salam kd,, sabar okei!!!! kawan sume kat sisi nt,,, allah ad dlm hati nt,, kuatkan semangat ye... ana pun sokong dr dr blakang,, n akan bntu nt,,