Monday, 23 March 2009

kenali wanita melalui cara jalannya..

aslmkum w,,.

kita beralih angin pulak k..dri makanan, jawa lah apelah..
bleyh jgak kita tmbh ilmu pengetahuan dgn apa yg dibwh ini..
sekadar perkongsian..terserah dn terpulang pd anda sama ada mahu percaya atau tidak..
kita boleh kenali seseorang itu dri mcm2 aspek sbenanye..
ape yg pntg, hati kita..
wallahu'alam...
layan saja dibawah..


1. Jika berjalan,DRI BLKG KELIHATAN TDK MEMIJAK TANAH. Golongan wanita yg jlnnya berginjat, konon wanita ini adalah wanita yg tdk jujur,klau brbual,mulutnya laser dn mnyinggung perasaan.wanita ini jugo terkenal dgn egonya. Lebih dahsyat, wanita ini pemboros/suka bazirkn wang. Wlhal, masih byk lg kegunaan wang itu. Tapi jgn berkecil hati, krn wanita sprti ini biasanya mnjadi pujaan ramai lelaki.

2. Jika berjalan,SERING MENOLEH KANAN DAN KIRI. Wanita sprti ini biasanya pandai menyimpan rahsia. Meskipun ramai yg menganggap wanita ini tdk jujur,suka menipu teman sndri, dan merugikn teman bualnya, namum ramai lelaki yg berusaha menakluki hatinya. Konon wanita ini sprti sng diatur dan diuruskan.

3. Jika berjaln SUKA MENUNDUK. Cara berjalannya melmbangkan wanita ini sprti memiliki sifat yg tertutup. Ia hnya berbual dgn dgn org2 yg rapat dgnnya dan boleh dipercayai utk mnyimpan rahsia. Wanita sprti ini sukar ditakluki hatinya. Disamping sikapnya yg dingin, wanita sprti ini tdk peduli dgn kehidupan cinta. Namun, jika ada lelaki yg brjaya menawan hatinya, dijamin akn mndpt kebahagiaan. Sebab, wanita sprti ini sgt setia, dn tidak akn mengkhianati lelaki yg dicintainya.

4. Jika berjalan MENATAP LURUS KE DEPAN. Wanita sprti ini biasanya memiliki pendirian yg teguh, bukn sng hendak menggoncangkan imannya. Jgn sekali2 menentang apa yg prnh dikatanya, jika anda tdk mahu mendengar dia berleter pnjg lebar. Meski pendiriannya teguh, tp dia ni slalu berselisih pndpt. Jgn hairan jika wanita sprti ini hnya mahu berbual dgn org yg brpglmn luas je ekk..

5. Jika berjalan, BADAN BERGERAK KE KANAN DAN KIRI. Wanita yg brjln dgn gaya ini tdk ambil kisah dgn mslh yg berlaku. Apa pun mslh yg ada dihadapannya, dianggap kecil. Walhal, mslh itu sbenanye memerlukan kebijaksanaan utk diselesaikan. Krn sifatnya yg suka ambil mudah ini, byk prsoalan yg akhirnya tdk dpt diselesaikan dn akibatnya merugikan diri sendiri je..

6. Jika berjalan BADAN NAMPAK TEGAK. Wanita ini tegas menentukan sikapnya sndri(xphm sgt,cmnetu). Dia tdk mahu urusan peribadinya dicampur oleh org lain. Gaya bicaranya serius sprti ign menunjukkan dia memiliki pendirian teguh. Yg menriknya, dia brtggungjawab trhdp apa yg prnh dilakukanya. Dia menyenangi lelaki yg berdikari tnpa meninggalkan sifat2 romantiknyeee..

7. Jika berjalan SEPERTI ZIRAFAH. Maksudnya, ketika melangkahkan kaki, badannya kelihatan brgerak ke depan dn blkg. Wanita jenis ini sgt lemah perasaannya. Dia seorang yg mudah terasa dan mudah tersinggung. Jadi, kalau nk borak2 dgn dia ni kenalah jaga hati dn perasaannya, krn wanita mcmni mudah mengalirkan airmata..


alhamdulillah, semua ni diperolehi hasil drpd membaca buku..hehe:)bleyh caye jgak nie sbenanye..sbb, bukan husna yg reka! klau husna reka, tlg jgn caye ehh..yg pntg, kita boleh menerima semua nie kan..xde slhnye..hanya 'konon', andaian..saje2 tmbh pengetahuan..kongsi2..
yg plg penting, ALLAH Maha Mengetahui ats setiap hamba2NYA..kita manusia biasa..


p/s; apa yg anda dpt melalui post ini ialah:
1-apa yg kita lakukan, melambangkan siapa diri kita..(jln pon)
2-dpt tahu jln org tu rupenye ade makne tersirat..
3-dpt tahu sbenanye org tu mcmne..
4-nak ubah cara jln keeeeee
5-hem..fikirlah scre holistik dan total..jgn pndg sblh mata k..

9 comments:

amirularif said...

setiap ciptaan Allah tentu ada hikmah disebaliknya. cuma masa yg menentukan bila manusia akan explore. kadang2 kita tak boleh terima sesuatu hakikat kejadian tu even benda tu memang betul. mungkin sebab tak selari dgn fikrah/adat manusia tu kot

sorry maybe nti tak faham apa yg ana merepek. hehe :)

Nur Baitil Atiq :) said...

salam :)

waaa khalidah~~
bagusnyer info ni :D:);)
keep it up!
rajin ek dia bace buku :)
em,tp kter yg mne satu ek?
ngahaha~

khalidah الحسنى kamilen said...

oww..
hem, betul jugak tuu
ana setuju2!
kdg benda tu mmg betul, tp kita xdpt terima hakikatnya..

ana faham kowt nih..
;)heiheii

khalidah الحسنى kamilen said...

w'slm w baitil:)

haha..
syukran2..
insyaAllah..
hemm..
kte pon x tahula..
nati kte usha pns awk ehh..
hehehe;)

(kdg xdpt nak bezalaaa)

daya said...

ade gak yang betul. yang first tu.hahah.

ana jalan macammane??..nge3

khalidah الحسنى kamilen said...

ha, kan betu da jgk yg betull..
hehe;)
nti?
ntohla..
xsmpat nk usha laplak..
nanti ehhh...

-PCA- said...

huh?habes tu ana ape??hahaha

khalidah الحسنى kamilen said...

ha...
tu ana xtawu..
hehe;)
lps nie buat la byk kali catwalk dpn cermin..
heheh;)
kte sndri xtaw...

msradd said...

ana pndg bwh sbb takut terlggr batu,
ana pndg lurus ke dpn sbb x nak lggr2 org,
tgk2 kanan kiri sbb nk tengok ciptaan Allah,
kalau ana jalan bdn tegak sbb time tuh ana tgh kawad! hahaha :)