Friday, 13 February 2009

nampak tak itu benda??

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih, segala pujian hanya untukNYA..selawat buat junjungan, Nabi Muhd S.A.W..moga ku diberi syafa'at oleh baginda..yang dikasihi lagi termimpi-mimpi, ahli keluarga tercinta,..yang dikasihi, rakan taulan yg sntiasa disisi ini..salam sejahtera diucapkan pada semua...(ceh, ayt apa ini?)


dupdapdupdap..alhamdulillah, aku masih betah utk berdiri lagi hari ini..namun, seperti kurg daya tahan..tidak mengapa, inspirasi ku ttp ada..aku berjalan meniti hari yg tdak seberapa malam..dgn titis2 hujan yg tidak terlalu lebat..baju yg menutupi tubuh badanku terus menerus dibasahi embun atas..ah, aku pedulikan itu semua..perjalanan tetap dn harus diteruskan juga!

setelah kaki lenguh berjalan laju, aku memperlahankan rentak kaki ku..disaat mata ku meliar melihat tumbuh-tumbuhan..YA ALLAH!! APA ITU? BENDA APA TU? KENAPA DIA RENUNG AKU??!! AKU TAKUT, YA ALLAH!! MATA DIA! BENTUK DIA! YA ALLAH....!!LINDUNGILAH AKU...
(kawan, kamu nampak tak itu?'mana?'alaaaaa....tulaa...'tak nampak ape2 pun..mane ade pape..')

Ya Tuhan,
Demi Allah, bersaksikan awan langit membiru yg dipenuhi kejora..aku nampak benda tu!!
siapa aku utk menipu, ya Allah..?

sejurus dgn kejadian itu, daya tahan badan aku tdak mampu lagi utk bertahan..aku rebah utk beberapa hari selepasnya...

kenapa ya Allah??
kenapa hijab aku dibuka utk sekian lama..?telah 8 tahun aku mengalami benda yg sama setiap hari..setiaaap hari!!!!

sewaktu dikem hari itu,,ya, aku mmg penakut!tapi, kamu nampak tak apa yg ada dipagar?nampak tak apa yg ada dikubur?nampak tak apa yg ada dicelah pohon itu?nampak tak apa yg ada dibwh pkok itu?nampak tak apa yg melayang2 itu??nampak tak apa yg ada disebelah kamu itu?atas kamu itu?belakang kamu itu??kamu nampak tak???!!

apa yg bisa aku lakukan,?aku terus kaku dimakan ketakutan..sudah jelas sekali,uji cekap tak kan bisa ku gapai...ahhhhh...apa yg kamu tawu?aku lebih arif tntg diri aku..fikir aku menipu??siapa yg tanggung??

aku!aku!aku!!semua aku!

kenapa ya Allah....??

lantas, aku bertanyakan kejora..kenapa hanya aku?bilakah masa hijab ini akan ditutup..?makhluk2 itu, terlalu gerun utk aku menghadapinya..

pasti ada hikmah disebalik semua ini..itu aku pasti!kesabaran dan kecekalan yg bisa menemani ku disetiap perjalanan hari ku..semoga aku bisa menghadapi hari2 yg bakal mendatang ini,ya Allah..aamin..

p/s;boleh jadi aku itu adalah husna..boleh jadi juga bukan..so, fikir2kan,..

15 comments:

~Khalilah Alhuda Kamilen~ said...

huhu,
x ckp nmpk bende waktu kte jalan balik 2..
waktu ujicekap, crita, yg ni xcite..(kt blog plak tulis.. i want 2 be the first person eh yg tau lain kali..haha)
huhu.. Alhamdulillah, aku xnmpk pape waktu 2..patutla ko muka cuak je.. hehe..

p/s : berapa banyak kali aku surh ko belajar LAWAN rasa takut ko??
huhu.. FIGHTla HUSNA!! ALLAH kan sentiasa ada..

*mmg org lain xtau pape, sbb 2 diorg bleh kte ko pnakut or papela.. tp aku tau.aku tau prasaan kau..hehe.. sabar2.

khalidah alhusna kamilen said...

kalau aku ckp pon, xdpt ubah papepownla..
aduhh..
mmg cuak sgt2 time tu!!
insyaAllah, akn aku laan..
xbape kuat lagi nie kot..
hem..
taupun kau,
org lain xtau papepon..
kau tahu?
wah, xsangkalah!
;)

khalidah alhusna kamilen said...

laan=lawan..
keyboard nie pyh huruf W laaaaaa

Nur Baitil Atiq :) said...

salam..

waww..benda itu..
x nk nmpk!
hope hijab ni akan sentiasa tertutup&x akn bkk..amin:)

p/s:klu 'aku' tuh khalidah..doa2 nt dpt lwn rase tuh..insyaAllah:)

khalidah alhusna kamilen said...

moga do'a nt dimakbulkan Allah, baitil..
tapi, xsilap..
setiap insan akn diperlihatkan oleh Allah...
wallahu'alam..
hem...
kalau tu betul,
syukran atiq...
hhehe;)
syg die!

Karim the 1st said...

salam. mmg sesetengah orang hijabnya dibuka oleh Allah. secara tak sedar, ada hikmah tersembunyi yg Allah cuba sampaikan. cuba muhasabah balik. utk apa kita takut? sedangkan Dia menguasai segala sesuatu.

"Manusia ialah semulia2 makhluk"

Allah dah kata. so, kalau anti takut pada benda tu, makin bangga lah dia sbb manusia yg mulia ni takut pada dia. Karim faham susahnya orang2 yg 'boleh' nampak ni.

Bacalah Al-Quran & mathurat selalu. bukan kerana ayatnya, tapi mengharapkan perlindungan dari Sang Khaliq. moga2 anti terus kuat, amin. :D

khalidah alhusna kamilen said...

w'slm w..
amin..
betul apa yg karim katakn?
buat apa nk takut, kita manusia semulia2 makhluk..
insyaAllah, rasa takut ini akan dibuang serta merta..
tapi,
nak hilangkan tu macam mana?
itu yg runsing..
macam2 sudah dilakukan..

syukran, kata2 yg begitu memberangsangkan.

Karim the 1st said...

Karim tak tahu cara yg sebetul2nya yg boleh menghilangkan terus rasa takut tu. bagi Karim, tingkatkan amalan, iman meningkat, kepercayaan kpd Dia meningkat, setel.

memang ambil masa. tapi, worth it. Karim pun bukanlah orang yg berani sangat. tapi Karim cuba. moga anti pun terus mencuba. ingat, anti orang yg terpilih dalam ujian ni. Allah nak tengok boleh ke Husna berjaya dalam ujian Dia. berjaya ke? insyAllah.

(menyesal pulak pernah kacau anti dulu. walhal Karim tahu memang banyak makhluk tu dekat area pokok dalam kawasan kubur tu. sorry)

syikin ;D said...

yeh , betol itu khalidah . mungkin semua ini ada hikmah disebaliknya . jangan takut okay gemok , aku akan sentiasa berada di sisimu ;3 eh jap , bagus sungguh nasihat si Karim itu , siapa dia ? =.=

khalidah alhusna kamilen said...

begitu ye karim?
boleh lah ambil..
betul juga tu..
yg penting pd DIA kan?
tp, Husna rasa mcm hampir tak berjaya je?
aih..
tapi Husna nak berjaya!
insyaAllah, berjaya!
amin...
ana sntiasa mencuba, insyaAllah.

(kejap,kacau?area kubur?mcm dah tersemat sgt di ingatan orang nie..tula, baru nak menyesal.tahu, tp masih nak org masukkan?ish.lepas ni, buat mcmtu.ha, karim2 sekali kena!eh,tidak mengapa, masih tdak mngerti masa tu.sorry diterima)

khalidah alhusna kamilen said...

yela syikinku..
tapi, saya takut?
haaaaaaaaaaa..
hem..gemok?ku sedari..ceh,
ini firstime die sggah ek..
firstime kau melepaskan sesuatu disini ya...

-tak kenal la karim tu siapa..tp...!macamla..dpt agakk..
hehe;)

Karim the 1st said...

Karim tak tahu waktu tu. kalau tahu memang dah mintak tolong check. ceh takdelah. tapi cubalah eh. biar lambat, asalkan istiqamah. doa banyak2.

(Karim ada dimana2. jangan sangka apa yg 'tersemat di ingatan' tu Karim. hehe. kalau dapat agak diam2 je eh)

khalidah alhusna kamilen said...

ha?
suruh check?
aih, cari nahas kot tu..
kang tak pasal2 ade yg xbetul..

tapi, satu.
nak lama mana lagi?
dah bertahun-tahun.
kdg rasa mcm dah lemah.
org kata sabar ada batas,tapi..
wallahu'alam..
sentiasa mencuba nie..
time cubalah mcm2 yg nk muncul.
saja je.

(aik?karim ada dimana2?jelaskan..ah, yg tersemat ttp tersemat.hehe la karim,.dah tawu dah!)

Karim the 1st said...

"Janganlah kamu bersikap lemah. Dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu orang2 yg beriman."
(Al-Imran:139)

Kuatlah. tingkatkan iman. insyAllah anti boleh berjaya dlm ujian Dia. makhluk2 tu suka orang yg lemah semangat. kuatkan semangat. letakkan segala rasa bergantung tu kpd Dia. yakin hanya Dialah sebaik2 pertolongan.

:)

khalidah alhusna kamilen said...

syukran jazilan ya karim..
ha'ah ek?
yalah,insyaAllah ana akn cuba yg terbaik sekali..

may Allah bless you:)