Friday, 20 February 2009

.aku DILEMA BIRU dan HITAM.

segala kesyukuran dipanjatkan bg Allah, Tuhan semesta alam yg telah memberikan Husna secebis lagi harapan utk terus hidup dimuka bumi Allah yg tiada tolok bandingnya..
segala puji-pujian hanya layak diberikan untukMU Sang Pencipta cinta kepada seluruh insan..
beribu-ribu keampunan dimohon drpdMU ya Allah, diatas segala kekhilafan dan kealpaan ku utk menuruti perintahMU..sesungguhnya, Kau sajalah Yg Maha Pengampun lg Maha Mengasihi..kepada Engkau sajalah tempat aku berlindung dri gangguan syaitan yg direjam..

bismillahirrahmanirrahim, penghulu segala bicara..

berbalik kpd topik yg ditulis diatas,
AKU DILEMA BIRU dan HITAM..
ade maksudnya tersendiri..Husna mmg betul2 dilema..ergh..payah betul bila dilema nie,,bukn dilamar ekkkk..yekk..mcmlah ade yg nk..(maen2 jelah)eish, fokus pd tajuk..lihat dibawah seterusnya,.

DILEMA BIRU

sebenarnya takdalah rumit sgt bg org yg mcm pro utk tangani ni semua kott..sebb dh ada pglmn dulu2kan..jadi mereka mgkin xmerasa apa2 sgt..bukannya apa, skrg tudg warna dh berbeza,(bukn nk bngga,baca jelah.kecohh pulak)jadi kdg tu, kita sndiri automatik jd berbeza..kdg terasa, kita ni akn diperhatikan oleh org lain, tgk apa keslhn yg kita buat..asyik carii keslhn jelah xhenti2, bia biru dihentam abis2an..ingat biru tu apa?malaikat apa xbuat slh lgsg..

then, kdg kita nk rush kejar sesuatu benda,,smpi tercicir nk bg salam pd biru yg laen..fuh, kita dianggap lupa diri pulakk, bangga lah apalah yg sewaktu dgnnya..apa semua ni..cubalah berfikiran positif sikit..
kalau xbg salam pd putih lglah dahsyat,! nati dianggap biru hipokritlah, belagaklah, bajetlah apelah..!macam2lah! apa ja biru boleh buat? dia pun mcm mereka, tak sempurna..jd, apalah slhnya putih pulak bg salam..kan3? apa dpt dosa kah?laenlah kalau kutuk biru, ha itu baru buat dosa..

paling ketara, salahkah biru berkawan dgn putih??serupa mcm BN ke warnanya?perlu ke kelompok biru?bila dh biru je, kata xbergaul dgn putih?jahat kah biru tuh/putih?bila putih buat slh papa, yg ditengok tu biru jelaaahhhh! x abis2 nk slhkn org laen,,yg dipndg hina, biru jugak,,.apalah nasib biru2 nie..geli sgt kah biru?jelik sgtkah?
tahukah anda biru itu mggalas satu tugas dn amanah yg berat?apalah slhnya saling membantu?dpat benefit bukan biru ja, putih sekali...aih,,xpahamlah apa persepsi org trhdp biru nie,.macam fikiran yg paling kolot pernah aku tengokkk..


DILEMA HITAM

pertamanya, spect ni..aihh..plg best tu, first2 masuk sekolah..ada pulak bnin kata,"woi, pgws mana bleh pakai spect hitam kat sekolah!"ambooooooooooooooiiii2....sedap2 je mulut tu nk lemparkan mcm2 ye..nk kene cili ke?ha, pilih cili boh atau cili padi?eish...ingat org apa?gatai2 pakai spect mcm tu..bukn utk apapun, mengubati penyakit je..itupun mslh..
paling best, "bila anti tuka cermin hitam nie?bukn td putih ke?boleh bawak eh?"eh3...ingat org ahli silap mata ke nk tuka2 cermin...lagi syok, masa jalan desa(xrentaslah, jalan je)smpai di stu checkpoint tu..cg baru kata"banat pinjam spect, bestla!"heehee..mmg best pon cg! paling xdpt dilupakan, masa main bola tampar..bola sampai, tgk2 tersasar..cg alfatah tanya, "anti nampak tak Khalidah?"aduhhh...saya nampak semuanya..jelas dongg!kadang, kwn usik.."khalidah, panasla! nak spect?!"amboi, abeh aku xpanas la?ehhe;) Husna sendiri tak perasan ianya berubah..rasa mcm biasa je..

keduanya, kucing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Husna dahlah takut kucing! ferghhhh,,,tengok2 kat rumah nie makin beranak pinak pulak kucing hitam nie! sana sini kucing hitam! menakutkan tahu x?dahla suke ikut org..mengempel je keje nya dekat org..xleh ke org lain?nak jugak Husna..takut tahu x..kdg tu, smpai terpijak ekor dia..kesian..tuhla, org suruh g tmpt lain xnk! kan dh kena xpasal2..minta maaf ya..

paling2 tak kan dilupakan,
dulu, masa cute2 dulu..terlihat seekor kucing berwarna hitam..boleh kata comel lah jugak...sedang elok2 perhatikan kucing tu, tiba2 je! kucing tu berubah bentuk berubah menjadi **n/******n,,fuhhh,, terkencinglah masa tu..siapa xcuak tiba2 menjadi stu rupa yg aneh!?mmg xdpt dilupakan...sebab haritu, sampai kini Husna takut kucing..terutamanya kucing hitam! ingat, kucing hitam tu kdg2 bukn kucing taw, 'benda' sebenanye..sebut Allahuakbar3x,kalau ia xg..hem..gamatla...

secara konklusinya, Husna dilema HITAM dn BIRU..ahha..

p/s;jgn sesekali bg kucing kat Husna, mmg tercampak hayunlah kucing tu..jd, klau rasa xnk buat dosa, baik jgn kasi..

6 comments:

liaxD said...

salam~
interesting pnyer dilema laa ;)
huhu.
wahai sang biru , janganlah berasa sedih . ini hanyalah dugaan kecil buat si penyabar.~
huhu x)
buat dilema hitam.
waw.scary jgak dgr sotry about that cat.huhu.must be very careful after this.
wssalam~

Nur Baitil Atiq :) said...

salam:)

wow!takotnyer kucing tuh!klu ana jd nt.ana pon akan fobia jgk..heh3
x pe la..sume ini ujian.insyaAllah:)

~:~qnik91~:~ said...

salam~

Nampaknya nt pun mengalami perkara yang sama macam ana tahun lepas.Satu nasihat ana, apa-apa pun yang nt buat, jadilah diri nt.

Kalau ada kawan2 puji, jangan terus nak bangga diri. Pertingkatkan prestasi.

Kalau ada kawan2 yang komen atau cakap buruk, ambil sebagai nasihat dan cuba perbaiki diri.

Kalau ada yang mencerca, ingat bahawa nt telah dipilih Allah untuk memikul amanah membantu kawan-kawan nt. Pedulikan kalau ada yang mengejek kerana apa yang penting, nt melakukannya kerana Allah.

Akhir sekali, apa-apa pun yang terjadi, jangan malu nak berkomunikasi dengan mereka yang lebih berpengalaman.

Wallahu a'lam...

khalidah alhusna kamilen said...

w'slm w..
lea,betul2..
dugaan kecil buat si penyabar kan..hemm..
memg careful sungguh dah nii..
hehe;)

syukran lea..

khalidah alhusna kamilen said...

w'slm w..
baitil,takut kan...
hem..
tahu tidak mengapa...
ehhe;)fobia tuhh...
syukran..

khalidah alhusna kamilen said...

w'slm w..
k.qis, syukran jazilan di atas nasihat yg penuh makna.
insyaAllah, ana akan cuba sedaya upaya menjadi seperti yg disarankan..
moga ikatan ukhuwwah terus terjalin di antara kita,amin..


(malu tu satuh hal jgakla,,macam tahu2 je ni..syukur,alhamdulillah..)