Thursday, 10 February 2011

percaya? oh seriuuussss.

assalamu'alaikum.

Allahumma Solli 'Ala Muhammad. alhamdulillah.

Allah..

serius?
haiyo. macam dah takboleh nak percayakan semua orang. mesti ada je yang berlaku. apa penghalang semua ni?

dari pendengaran pun, saya boleh tahu.
dari penglihatan pun, saya boleh lihat.

nak percaya macam mana lagi ye?

oh okay, mungkinla saya cakap macam ni. orang pun sama, bukan nak percaya saya. okay, nevermind.

tapi,
semua orang nak tengok buktinya daripada perbuatan. kan kan? kalau betul cakap macamtu, kenapa tak buat? sukasuka dgn orang lain pula yeee..

betullah kan, kadang kadang manusia ni dah serik untuk ditipu. dah serik untuk dipermainkan. oleh itu, mereka akan lebih berhati hati dalam mempercayai seseorang.

kalau kita percaya seseorang tu sepenuh hati, jika sikit je orang tu dah buat hati kita hilang percaya even 0.5 % je. memang sampai bila takboleh nak percaya.

TAPI,
memang tak dapat dinafikan, kepercayaan masih boleh dipupuk :)

tinggal ambil tindakan atau memang dah buat tindakan?

sudah serik begini,
Khalidah Alhusna Kamilen

3 comments:

Anonymous said...

;)

Nurina Syazana said...

yup saya pun dah susa nk pcaya kat org!! banyak kali da terkena

Anonymous said...

Salam tuan empunya blog,

kpd Mahadaya, sampai ke mari kau buat onar ya. dulu kau serang aku, skrng kau muncul disini...

Bismillah-i Baabuna... Nyah kau dari sini!

buat tuan empunya blog, tlg padamkan komen beliau diatas. dan buat para pembaca disini, sila jauhi beliau (mahadaya). ditakuti ada yang tersesat nanti...

sekian,
terima kasih~
Wassalam.
-bk