Monday, 5 October 2009

usaha kita, semoga berjaya :)

aslmkum w..

alhamdulillah, akhirnya minit2 akhir perjuangan semakin lenyap dek masa yg berjalan..apakan daya, semoga usaha kita membuahkan hasil yg membanggakan buat mak ayah, guru2 serta sekolah juga..

syukur, perjalanan PUI telah pun tamat bg PMR..bakal menjelang pula PUI PMRI tak lama lagi..redho+pasrah..pengalaman2 dan kenangan2 spnjg pui mmg seronok dan takkan lupa..byk pengajaran yg boleh husna dpt..

okay, kat sini nak kongsi serba sedikitlah..ni pun, kira bernasib baik sbb dpt sentuh blog ini melalui pndgn mata..apa yg umi husna kasi pd husna..beliau bg msg je..

KUMPUL SEMUA ALAT TULIS.
1. Genggam semua alat tulis dlm keadaan berwudhu'.
-kemudian baca:
1. Al-Fatihah 7kali
2. Selawat 7kali
3. Subahanallah 44kali

4. Alhamdulillah 44kali

5. Allahu akbar 44kali
6. Ya hayyu Ya Qayyum 21kali


Teruskan dgn membaca doa ini:

" Ya Allah Ya Hayyu Ya Qayyum, Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Latif, Ya Jabbar, Ya Khaliq, Ya Allah permudahkanlah aku didalam urusanku dlm menimba ilmu di atas seruan dan perintah-Mu. Tenangkanlah hatiku utk menerima ilmu-Mu. Lapangkanlah jiwaku utk mengharungi ujian-Mu dan berkatilah aku dgn Rahmat-Mu. Amin Ya Rabbal'aalamin.."

Kemudian tiupkan pd alat tulis tersebut dan hati2 jgn dibiarkan bersepahan sehingga dilangkah orang. Esok hari, ambil segelas air, baca Al-Fatihah 7kali, Selawat 7kali dan doa yg sama seperti di atas.
okay, semoga dgn usaha ini kita berjaya bersama, insyAllah :)

akhir kata, maafkanlah apa yg telah husna lakukan tnpa disedari mahupun menyedarinya..jgn disimpan di dalam hati, peti emas atau apa2pun..jikalau pencipta manusia itu Maha Pengampun lagi Maha Penyayang, seharusnya kita berusaha utk mencontohi-Nya kerna kita hanya manusia yg lemah lagi hina..doakanlah supaya kami berjaya di dalam PMR dn PMRI nati..

5 comments:

Ace 94 said...

dapat dari taman2 syurga?
^_^

nlia said...

waaa.,
good luck kayD kuuuu!
takot laa plak.
wuhuuu~

khalidah alhusna kamilen said...

nur aiman-ntah, mak ana kasi.tak pasti pulakk..

lia-yeah, gooooodluckk lah ea?

Mr. Testing said...

Genggam sume alat tulis? mcm banyak je! Kalau lah mase tu ana ade pen sebanyak tu.
Kalau ana makan kismis je!
asyik makan! makan! makan!
hehe

khalidah alhusna kamilen said...

haha.
begitu pulakk.
semuanya kalaau kan?hemm