Saturday, 17 January 2009

ketawa bersama,nangis berlima..

ranjau kehidupan,suka duka,tawa tangis,suka benci,syg rindu..lumrah alam..namun, disatu benua yg telah dicipta oleh mereka berlima..pengalaman yg lalu telah mengajar mereka apa itu erti meningkat remaja..didlm benua itu, mereka sama2 menyusuri kehidupan bersama..biarpun ada yg mengecam mereka berlima..mereka pedulikan apa yg orang kata..mereka menjadikan ianya sbg batu loncatan utk terus maju ke hadapan..cakaplah apa yg nk ckp!!kami sntiasa ingat mengingati diantara satu sama lain..mereka semua ada satu matlamat yg satu..menuju hnya yg SATU!!!bantulah mereka andai mereka tersasar,trbabas,terlupa..telah mereka mncuba yg terbaik..hrpnya agar air yg dicincang tdk akn putus..semoga mereka sentiasa berada dibawah lindungan Allah,amin ya robbal'alamin..


mari sama2 kita susuri perjalanan berlima ini..baik perangai ataupun masa lalu..sabar dn tabah..


inilah dia insan2 yg bakal melalui hari2 yg mendtg dgn matang dn bersama,insyaAllah..






aku..khalidah alhusna bte hj kamilen..rupanya mgkin nmpk tdk mahu didekati, namun sifatnye adlh seorg yg peramah maybe..ceyh, isi bakul agkt sndri pulak daahhhhhh..hehe..tdk suke menunjukkan bhwa dia mmpunyai mslh..lebih suke brdiam diri, rela disusahkan aslkn mereka yg trsyg tdk disusahkan..sntiasa mgharapkan perubahan demi perubahan dlm diri dn kehidupan seharianya..ble mood tgah tdk baik, wajiblah anda supaya menjauhkn diri darinya sekiranya mahu selamat!..ahha..tdk memilih, berkawan dgn semua lapisan msyrkat..sukakan bnde yg berunsurkan motivasi dn agama..hem..lg..ape ek...suke gelak, tp tdk berlebihan..mghrpkan agr insan trsyg disampingnya tdk pergi dulu melainkan dirinya..cpt lapa cpt kenyang..suke masak lauk2 yg digemarinya...suke bace buku separuh je..hoho..kdg2 jela..mgkin penakut, mgkin tdk..tp, dia akn cuba sdya upaya nya utk tdk mnjadi sebegitu rupa..do'anya adlh agr org disampingnya sntiasa bahagia dn sejahtera..selesa dipanggil dgn pggilan kdy,khalidah, atau husna..2 jela..xbleyh lebih2...ehhe;) plg tdk suka org berkata buruk tntg sahabat2nya,,!pantang..

tadi satu,..ini yg selebihnye..susuri ye...






nama indah nya adlh slh satu pintu syurga..alangkah indahnye name diakan..seindah rupanya...subhanallah..hem..kami berkawan tlh lama..sejak aku jejakkan ibu jari kaki di al-amin, ntah knpe terase ade sumtg dgn rayyan nie..rayyan bte zulkifli, ringkas je name dia nie..serupala dgn empunya diri..xbyk kerenah sgt..dah 6thun kenal die nie..dga mcm lme, tp rupa2nya aku masih tdak lagi mengenali dia dgn sepenuhnye...byk bg support dri dulu lg..mgkin ade yg trase dgn kami, ampun maaf dipinta pd mereka2 itu...tdak terniat dibenak utk melukakan hati sesiapa..aku mngharap agr ada yg mengerti..hem..lg stu, die nie,.sumtg pelik ckit..die nie suke pki spect time mandi!!ahahaha,,,..klako ckit...niepon aku bru je tau..so, jgn sgke kwn yg kte dh knl lme tu kte tawu semuanya tntg die..hehe...dia nie, pantang mengalah..so, klo lwn pape dgn die nie, die xmudah puas hati..nme nye pown pantang mengalahkan..haha;)hati2...

dimana cahaya iman..ya,itulah aina sicomel..nama yg telah di anugerahkan kpdnya ialah aina nor iman bte abdul latif..huhuu..sedap tu nme die..penuh makne,,,us usman suke pggil,'dimana chya iman!!'dulu2 la...lame jugak mengenali dia nie..dri drjh5 la..byk kngn antara kami berdua..plg xtahan skali..die nie comel sbb mcm budak2 lg..tp, xdela kebudak-budakan sgt..matured jgak..die nie, mkn byk..mcm org besa..tp, xpenah pulak nk besa2..hem..pipi die je mkin naek!!hehe..jgn mrh ek..gurauan semata..ha, lg stu..ble die gelak..fuuhhh!!!..xboleyh tahan!berganda2..mcm org besa..bnde xlwk pown bleyh jd lawak..xphm2!!ape2pon..die nie cute comel!;)







nur asyiqin bte zakaria..bermaksud 'asyik'..haha..dia nie memg asyik dgn apapun yg dia lakukan..xtawu knpe, dia nie suke bergurau dgn menyatakan dia nie 'ayam'..aihhh..
sedih2..hahaha..kami apalgi,,geli hatila...keh3..sedap mata memandang wjh dia nie..asyiiiiiiiiiiiiiiiiikkkk saja gittuhhh..subhanallah...Yg Maha Pencipta mnciptakn sglanya dgn maksud yg trsndrinya..geram ckit dgn die nie..die suke kacau org..'menyakitkan hati betul la die nie!!' ini aku yg pggil...haha..pyh nk ckp...lg stu,,nie plg bhya la..die nie suka sgt mnggigit,mngunyah2 ais..ntah ape tah pekdah yg die dpt dri ais tu..xphmla den!!apapun, dia nie seorg yg sgt lucu..ble dia gelak klo bnde yg klaka sgt2, suara gelak tawanya berubah..pelik tawu x!..haha









aimi nadhirah bte abdul nasir...manis,sedaaap name yg tlh ditakdirkan utknye..lihat saja pd paras rupanye, bukankah ianya sepadan dgn nama nya??subhanallah..indah sungguh ciptaan Allah..sewaktu dibangku sekolah rndh..kami pernah bermusuhan..berhentam..ya, kami berdua telah bljr dri pglmn..akhirnya, kami tlh bersahabat hingga kini..insyaAllah, smpi kapan pun..
perangai dia nie tdklah merunsingkan sgt..sgt matang fikirannya..kalau aku mmpunyai mslh, cari saja aimi ini donggg...bisa aja dianya membantuku..uhuu..tp, ble kami gelak ketawa..mtk maafla..tlg jgn ptg line...haha..yg pelik ckit, ble aku panik dia x, tp ble aku xpanik dia pulak yg panik berganda2..2 je mslh kami..ahah;)




andai...kami berlima telah ditakdirkan oleh Ilahi utk terus mekar bersahabat hingga ke hujung hayat..do'a kami agr diteguhkan kekuatan iman serta persahabatan ini..kami juga berharap agr bisa membangkitkan semangat setiap org dripd kami agr lgsung tdk pernah kecundang..kami lgsung tidak pernah merasakn kamilah yg terbaik..malah..kami sentiasa bljr dari musuh2/pesaing2 kami..(pdhal xde musuh punnn..)ya!itulah kami..BERLIMA

takbirr!!Allahuakbar!


p/s;SUNGGUH!!..KAMI BERSAHABAT KRN ALLAH!! doakn kami berlima..


p/s;semua yg husna kenal adlh shbt husna,maaf andai ada yg tdak tertulis disini..usah berkecil hati ya..kalian semua tetap dihati husna..(~.~)

4 comments:

liaxD said...

Smge persahabatn tercipta ats keredhaan allah .
andai terpaksa terpisah ,.
mgkin itu jalan takdir yang patut diterima ..
ukhuwah fillah xD

khalidah alhusna kamilen said...

ya..
betul tu...
uhibbuki fillah!!

Nur Baitil Atiq :) said...

amin..
kawan smpi akhir~
ukhuwwah fillah:D

khalidah alhusna kamilen said...

yeah..
amin ya rob..
ukwahh fillah~..
moge khalidah dn baitil pun brkwn smpi akhirnye..=)