Friday 31 October 2008

+'Tips' jaya diri+

Cuba kita renungi Tips '8B' untuk jayakan diri sebagai pelajar cemerlang...

1. Berfikiran positif- Orang lain boleh mengapa aku tidak??

2. Berdisiplin dn bijak mengurus masa/letakkan 'priority', keutamaan- Apa yg perlu aku lakukan dahulu??

3. Bersemangat mahu jayakan diri- Aku mesti berusaha berterusan 'consistent' dan tidak mahu jemu.

4. Berani mencuba sesuatu- Mengapa aku perlu takut/malu bertanya??(xde gigi ke aku??)

5. Berlapang dada- Aku sepatutnya mempunyai sifat yang terbuka trhadap teguran rakan-rakan serta guru-guru.

6. Bermatlamat yang jelas- Apa yg hendak aku capai dlm masa jangka pendek dan jangka panjang??

7. Berkesihatan yang baik- Aku tidak abaikan waktu rehat, makan dan tidur kerana otak yg cergas adalah natijah dari badan yg sihat.

8. Bertawakkal dan berdoa kpd Allah setelah segala usaha dibuat sebaik mungkin- Mengapa aku perlu kecewa??

sama2lah kita melakukan tips2 ini agar kita mendapat natijah nyee...

No comments: