Thursday, 16 December 2010

kita ada ikatan :')

salam :D

waaahh, semua dah post ek? dan semua orang dah tahu la ek? hoho takpa la mcmtu. takmo cerita dahh.. ahahhahaa. *touching tak pasal2 gedik tak? heee ;)

alhamdulillah, terima kasih ya Allah kerana bg aku peluang merasai kenangan indah dan penuh bermakna. sungguh, mana lagi sy nak dapat ni semua ni kan? heee.

mmg tak tipu la kan, banyak dugaan dan cabaran yg terpaksa sy tempuhi. tp apakan daya, saya okay2 ja :D hahaha. tadelah semuanya kan.. emo tu mmg adalah. tp kalau semua nak emo, mmg takkan gerak la kan?

bak kata Cikgu Sapinah kpd saya :

" mmglah kita akan emosi kan bila masalah tu datang, tapi sebenarnya jalan penyelesaian tu dpn mata je. diri kita yang menyusah kan keadaan, kita yang merumitkan keadaan dgn menampakkan keadaan dan masalah tu besar sgt.. padahal senang jee. jd, lepas ni bertenang jela khalidah.. "

yesssss, cikgu betul tuuuu :')

dushh, semangat sy terus menaik slps kata2 ini dilontarkan kpd saya. no need lah utk menyusahkan keadaan, menengking tak pepasal. cari pasal tak kena. kita just relax. dan buat muka redha, inshaAllah dalam hati pun redha. :)

sejujurnya sy tak punya rancangan utk menceritakan satu persatu yg berlaku di tmpt sy diambil sbgi anak angkat kan hehe. sure semua bosan punyaaaa. kan kan kan.

saya bercadang nak cerita secara rawak je. dan rawak tu pun mungkin akan melebihi karangan anda ye :) hehehee.

oh untuk perkongsian semua,
sy dapat mok yang kuat melatah dan nama beliau ialah Che' Lian :)
dan sy juga dapat aboh yang murah dgn senyumannya dan nama beliau ialau Abdul Rashid. mcm muda kan? chill.
tak lupa juga saya punyai 2 org adik angkat dan kedua2nya perempuan. sorg Ain dan sorang lagi Husna. see, nama pun sama tawww. i love Husna punya senyuman. nanti sy tunjuk okkkk.
dan sebenarnya, saya punyai seorang kakak dan 2 org abang. tapi belum lagi bersua muka mahupun berjabat tangan hehe. *eh abang takla, kakak jeww.

ada seorang makcik tu kata : " eh elok sgt kamu punya mok tu Mak Lian, kamu ni pun banyak mulut .. " eh eh makcik ni,,,, hahahaa. ok no komen. syg makcik ! lol

dan mak sy cakap bila dia tahu sy yg bakal jd 'anak' dia, : " eemmm, mok kenai dah kamu. kamu ni banyak cakap kaaan.. dri mulo mok nampak kamu... " hehee, see apalah mok ni. paham2 jeee. sayaaaaaaanggg mok ! muahmuah

pertamanya, sy dapat menunggang motorsikal dgn agak kurang cermat tapi berhemah ye ;) oh dah setahun tak bawa, dan disana setiap jam saya bawakkk. ok gurau tipu semata. itu satu hal, tp mok sy ni takkan pernah naik dgn sy. hahahaha katanya SEGHIIAAAAUUUUUUU ! ok fine mok, takpeeee :) hee

okeh itu satu hal, dan keduanya utk azillah. im SORRY syygg.. sorry. dan apa yg paling sy respect, awak mmg tunjuk muka redha dan pasrah, mmg masa tu sy rasa lain dah. dan itu sgt bagusssssss :)

semua program yg dirancang mmg okay dan seronok. tak tipu. dan jangan risau, semua program yg org lain buat pun ada cacat cela nya. so kita dah buat yg terbaik. no need to wooryy lah guys :) kita mmg terbaik inshaAllah.

apa yg palingg palingggg best sekali ialah, MAKANAN disana. yeah sangat fresshh dan sedap. dan tidak terhingga banyaknya. mok lawa makan ketam, ikan lah apalah. eish, sy ni pun pantang di lawa kan. sy pun makan jelah :D rugi taw kalau tak makaaannnnnnn..

ni ada resepi air asam. mmg cecah apa saja pun sedap :)

1. cili api
2. belacan
3. bwg besar
4. perahan limau/asam jawa

ye, apa yg perlu buat cuma potong cili api, hiris bawang. perah limau/asam jawa tu then gaulkan dgn sikit belacan. emmmm,,,, mmg UMMMMPPHHHH LAH ! heisshh, tak tipu ni. cuba lah eh. cecah dgn ketam rebus, ikan bakaq, ikan rebus, udang rebus, telur goreng pun boleh :) haa, tunggu apa lagi.

bagi saya, tak penting se 'gah' mana pun program tu takpi takda IKATAN yang terjalin, itu sudah cukup merugikan dan sia-sia. dan hasil apa yg sy teliti, mmg kami semua ada ikatan itu :')
sungguh, tak tipu. saya tengok semua org dapat rasa ikatan tu. yeh, itu yang paling penting. dan sy harap ikatan yg terjalin akan kekal.

dari ke rumah kita ke motel. hahaa. group motel mmg masyuk.

well, sy dikenali sebagai kakak emosi :) mmg oh tataw kenapa. hahaha sebenarnya sy saja je main2. mcm tbe2 tegas. kihkihkih. tp tak sangka diorang ni anggap tu sebagai satu emosi. hehe i dont care pun. aasaal kamu tersenyum :) dan sehingga harini sy digelar begituuuuu... haha.

dan ada org kata suara sy telah mengejut kan semua orang dalam motel tu. eh yeke?? hehehe tak sengaja la tuu XD

skrg ni, nak jumpa tasik pun payah dah duk KL kan. tp kalau kat sana, pandang luar rumah terus laut. kat sini, nak rasa air laut pun payah cuma hujan je. tp sy tetap bersyukur kan :) aman jugaklah kat sini even bisingggg.

dan akhir sekali, saya secara tak sengaja membawa satu pengaruh. HAHA. thats cool kan? oh bermula di Beras Terbakaq. iaitus pengaruhs ssssss. hahas. apas apas yangs kamis sebuts mestis berakhirs dengans s. ohss sayas taks sangkas lahssssssssss :S heheheh.. camna? okay ennssss..

okaylah, apa kata biar gambar yang berbicara. okayyy kaaaan.. toyyib, sila nikmatinya sambil mengunyah :)


bermula pengaruh 'S' hehe


family lah :)

okay teman temaaaaan.








inilah Husna yang sy bebelkan tu :D













segala kekurangan dan kelemahan harap dimaafkan. dan semoga kita berpeluang merasai pengalaman ini lagi :")

p/s : maaflah ye gambar byk sgt. dan post pun lambaat. saja cari feeellll.

salam sayangsayang,
Khalidah Alhusna Kamilen.

2 comments:

mscreator said...

I SAW MY NAME I SAW MY NAME! Okay mengada LOLOL.

khalidah alhusna kamilen said...

LOLOLO serba salah kootttttt. soghi tawww. hahaa